کد خبر: ۲۸۲۷۹
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
تویوتا موتور حدود ۸۵۳ میلیون دلار یارانه از دولت ژاپن برای توسعه تولید باتری خودروهای برقی دریافت خواهد کرد، این میزان یارانه به این دلیل به این خودروساز بزرگ اختصاص می‌یابد که بتواند تولید باتری برقی داخلی را تقویت کند و به زنجیره‌های تامین مرتبط با چین کمتر وابسته باشد.
به گزارش جدید پرس:

 این کمک مالی در حالی ارائه می شود که شرکت‌های ژاپنی کمتر از ۱۰ درصد در استفاده از باتری خودرو سهم دارند، در حالی که تامین کنندگان چینی - عمدتا CATL و BYD  بیش از نیمی از بازار باتری خودرو را کنترل می‌کنند.

گام بلند تویوتا در مسیر تولید باتری برای خودروهای برقی | هدف، رکوردشکنی برد خودروهای الکتریکی

به گفته «اس ان ای ریسرچ» و به نقل از سایت نیکی، تویوتا اعلام کرده که از این یارانه دریافتی برای توسعه نسل بعدی باتری‌های لیتیوم یونی خودروهای برقی استفاده خواهد کرد که از فناوری «دوقطبی لیتیوم آهن فسفات» استفاده می‌کنند و پتانسیل ارائه ۲۰ درصد برد بیشتر در خودروهای الکتریکی را دارند و قیمتی در حدود ۴۰ درصد کمتر از نسل فعلی باتری‌های لیتیوم - یونی مورد استفاده در کراس اور « Toyota bZ۴X » دارند.

این خودروساز ژاپنی احتمالا باتری نسل بعدی را در حدود سال‌های ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ وارد بازار خواهد کرد، زمانی که خودروهای برقی مبتنی بر پلتفرم هدفمند با برد تبلیغاتی ۹۶۵ کیلومتر با یک بار شارژ وارد بازار شوند. علاوه بر این، تویوتا بخشی از یارانه را برای تحقیق و توسعه باتری‌های کاملا جامد خود استفاده خواهد کرد. این باتری‌های کاملا جامد ظاهرا برد رانندگی خودروهای برقی تویوتا را در مقایسه با بسته‌های LFP دوقطبی، حدود ۲۰ درصد افزایش می‌دهد که این به معنای برد ۱.۱۵۸ کیلومتر برای خودروهای برقی آینده تویوتا خواهد بود.

گام بلند تویوتا در مسیر تولید باتری برای خودروهای برقی | هدف، رکوردشکنی برد خودروهای الکتریکی

اوایل این هفته، «گروه خودروی نیپون» که در حال حاضر تنها دو خودروی تمام برقی -کراس اوور تویوتا bZ۴X و لکسوس RZ را در آمریکا به فروش می رساند، از یک طرح بلندپروازانه پرده برداری کرد که منجر به یک پلتفرم کاملا جدید وتوسعه یافته تولید باتری برای خودروهای برقی در سال ۲۰۲۶ خواهد شد. طبق گزارش‌ها،  بر اساس این پلتفرم، باتری‌هایی توالید خواهند شد که می‌توانند بیش از ۱.۴۴۸ کیلومتر برد را پس از سال ۲۰۲۸ ارائه دهند.

علاوه بر این، شرکت مستقر در «Aichi» می‌خواهد هزینه‌های تولید را با استفاده از روش‌های «قالب گیری گیگا» مشابه روش‌هایی که تسلا استفاده می‌کند کاهش دهد و همچنین تا حد امکان ویژگی‌های آیرودینامیکی  خودروهای دارای باتری برقی که قرار است در آینده تولید کند را بهبود بخشد.
 

تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ ۱۰ خودروی جدید را که با باتری برقی کار می‌کنند، روانه بازار کند و از سال ۲۰۲۵ یک شاسی بلند برقی کاملا جدید در کنتاکی تولید خواهد کرد و همچنین ۲.۱ میلیارد دلار در کارخانه باتری‌سازی در کارولینای شمالی سرمایه گذاری خواهد کرد.علاوه بر افزایش سرمایه گذاری در توسعه خودروهای برقی جدید، تویوتا همچنین به سرمایه گذاری در خودروهای برقی - هیبریدی و خودروهای هیدروژنی ادامه خواهد داد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها